Bohaterowie

Nasza drużyna może składać się maksymalnie z pięciu postaci, z czego tylko jedną sami tworzymy na początku gry. Pozostałe przyłaczą się do nas w trakcie gry. Niektóre nie będą chciały od początku z nami podróżować i dopiero gdy osiągniemy wystarczający poziom zaszczycą nas swoim towarzystwem. Zarówno towarzysze odłączeni od drużyny jak i ci, dla ktorych nie mieliśmy miejsca w chwili spotkania powędrują do gospody awanturnika, którą możemy znaleźć w Ravenshore i na Wyspach Krwawego Sztyletu.

+  Rycerze  -  Klerycy  -  Nekromanci  -  Wampiry  -  Elfy  -  Minotaury  -  Smoki  -  Trolle  +



Rycerze
Rycerze to ludzie oddani walce. Mogą doskonalić się we władaniu bronią i wykorzystywaniu wszelkiego typu pancerzy. Cechami fizycznymi ustępują tylko trollom. Z drugiej strony, rycerze nie mogą nauczyć się żadnych sztuk magicznych. Czempioni to rycerze, którzy dzięki doświadczeniu i wypełnieniu rycerskich misji zostali promowani. Mogą opanować posługiwanie się zbroją płytową, tarczą, wieloma typami broni oraz innymi umiejętnościami militarnymi na poziomie arcymistrzowskim.


Simon Templar
Rycerz
Poziom: 5
Miejsce: Wyspy Krwawego Sztyletu - Opuszczona Świątynia


Leane Stormlance
Rycerz
Poziom: 15
Miejsce: Wąwóz Garoty


Nelix Uriel
Czempion
Poziom: 30
Miejsce: Wąwóz Garoty (Po zawarciu przymierza z rycerzami z Wąwozu Garoty)


Tempus
Czempion
Poziom: 50
Miejsce: Wąwóz Garoty


Blazen Stormlance
Czempion
Poziom: 50
Miejsce: Shadowspire - laboratorium Zanthory, szalonej nekromantki


Klerycy
Klerycy są świątobliwymi osobami lubiącymi przygody i znającymi tajniki magii. Zanim porzuca święte schronienie zakonów, poznają sztuki walki i kilka przydatnych zaklęć uzdrawiających. Klasa kleryków jest najlepsza w rzucaniu zaklęć magii ducha, ciała i umysłu oraz stanowią jedyna klasę zdolną do używania niezwykle potężnej magii światła. Klerycy, którzy uzyskają status kapłanów Słońca, mogą - dzięki zwiększonej pobożności - używać najpotężniejszej magii ducha, ciała, umysłu i światła.


Fredrick Talimere
Kleryk
Poziom: 5
Miejsce: Wyspy Krwawego Sztyletu - Wioska Krwawy Sztylet


Maylander
Kleryk
Poziom: 15
Miejsce: Ravenshore


Dyson Leyland
Kleryk
Poziom: 15
Miejsce: Shadowspire - Gildia Nekromantów


Verish
Kapłan Słońca
Poziom: 30
Miejsce: Murmurwoods


Dervish Chevron
Kapłan Słońca
Poziom: 50
Miejsce: Ravenshore (Po odnalezieniu Blazena Stormlancea)


Nekromanci
Nekromanci to magowie, którzy nie potrafili oprzeć się pokusom Drogi Mroku. Są klasą czarodziejów najlepiej rzucających zaklęcia związane z mocami żywiołów ziemi, wody, powietrza i ognia. Są jedyną klasą zdolną władać niezwykle potężną magia ciemności. Należą także do klasy najsłabszej fizycznie i mogą używać najmniejszego wyboru broni i pancerzy.
Podczas rytuału inicjacyjnego, kiedy nekromanta poświęca się całkowicie sztuce mrocznej magii, kandydat przeistacza się w lisza - potężną formę ożywieńca. Poświęcając swą cielesną powłokę, licze zyskują dostęp do najwyższych poziomów zaklęć i umiejętności magicznych.


Devlin Arcanus
Nekromanta
Poziom: 5
Miejsce: Gospoda Awanturnika


Karanya Memoria
Nekromanta
Poziom: 15
Miejsce: Ravenshore


Nathaniel Roberts
Nekromanta
Poziom: 15
Miejsce: Shadowspire


Hevatia Deverbero
Licz
Poziom: 30
Miejsce: Shadowspire (Po zawarciu przymierza z nekromantami/wampirami)


Vetrinus Taleshire
Licz
Poziom: 50
Miejsce: Shadowspire


Wampiry
Niewielu pragnie przeistoczenia w wampira, ale ci, którzy się na to zdecydują, szybko zyskują nowe moce, jakie zapewnia ta nowa forma. Ponadto wampiry mogą stać się potężnymi magami ciała, umysłu i ducha oraz zyskać wielką biegłość w posługiwaniu się bronią sieczną. Nosferatu zyskuje moc rzucania wszystkich, poza najmocniejszymi, zaklęć umysłu, ducha i ciała. Po odpowiedniej praktyce, Nosferatu może nauczyć się przybierania formy mgły. Może także osiągnąć arcymistrzowski poziom w posługiwaniu się sztyletem.


Elsbeth Lamentia
Wampir
Poziom: 5
Miejsce: Gospoda Awanturnika


Gethric Mercutura
Wampir
Poziom: 15
Miejsce: Shadowspire


Infaustus
Wampir
Poziom: 30
Miejsce: Shadowspire


Artorius Veritas
Nosferatu
Poziom: 50
Miejsce: Shadowspire


Mroczne Elfy
Mroczne elfy, to elfy, które wybrały drogę mroku. Wszystkie mroczne elfy posiadają magiczne zdolności wyjątkowe dla swojej rasy. Awanturnicze mroczne elfy są zdolnymi wojownikami, zaś szczególnie sprawnie posługują się łukami. Używają także magii żywiołów. Doskonalą się w rozbrajaniu pułapek i umiejętnościach kupieckich. Mroczne elfy, które przejdą specjalne testy mogą osiągnąć rangę patriarchy i stają się członkami elitarnego kręgu ich rasy. Patriarchowie mogą zostać magami bitewnymi o niesamowitej mocy.


Rohani Oscleton
Mroczny Elf
Poziom: 5
Miejsce: Alvar


Jasp Thelbourne
Mroczny Elf
Poziom: 15
Miejsce: Alvar


Adric Stellare
Mroczny Elf Patriarcha
Poziom: 15
Miejsce: Alvar


Cauri Blackthorne
Mroczny Elf Patriarcha
Poziom: 50
Miejsce: Murmurwoods - w pobliżu kamiennego kręgu


Minotaury
Rasa minotaurów wywodzi się od istot magicznie przystosowanych do pełnienia obowiązków strażników. Chociaż na początku minotaury szkolą się w sztuce walki potem mogą także używać magii ciała, ducha i umysłu. Chociaż potrafią posługiwać się wszelkimi typami broni, specjalizują się w toporach. Mogą nosić każdy typ zbroi, jednak nie korzystają z tarczy ani hełmów. Tylko te minotaury, które osiągną wyjątkową chwałę na polu bitwy są promowane do rangi lorda minotaurów. Na tym poziomie minotaury mogą zyskać arcymistrzostwo topora i percepcji.


Arius
Minotaur
Poziom: 5
Miejsce: Ravenshore


Thanys
Minotaur
Poziom: 15
Miejsce: Jama Baltazara


Rionel
Minotaur Lord
Poziom: 30
Miejsce: Jama Baltazara


Ulbrecht
Minotaur Lord
Poziom: 50
Miejsce: Jama Baltazara


Trolle
Trolle to najsilniejsza fizycznie klasa postaci - nie tylko zaczynają z największą liczbą punktów życia na danym poziomie, ale także w najlepszym stopniu opanowują biegłość regeneracji. Chociaż mogą osiągnąć arcymistrzostwo tylko w używaniu broni obuchowych, potrafią posługiwać się wszystkimi typami uzbrojenia. Są ograniczeni do noszenia lżejszych zbroi (chociaż mogą osiągnąć arcymistrzostwo w korzystaniu ze skórzanych kaftanów) i nie mogą rzucać zaklęć. Trolle, którym udało się przetrwać wiele bitew są promowane do rangi trolli bojowych. Od tej chwili mogą osiągnąć poziom arcymistrzostwa w regeneracji i innych umiejętnościach związanych z walką. Dobrze wytrenowane trolle bojowe są naprawdę potężnymi wojownikami.


Overdune Snapfinger
Troll
Poziom: 15
Miejsce: Pustynia Ironsand - Rust


Volog Sandwind
Troll
Poziom: 15
Miejsce: Pustynia Ironsand - Rust (Po odnalezieniu pradawnego domu Trolli)


Sethrc Thistlebone
Troll Bojowy
Poziom: 30
Miejsce: Pustynia Ironsand - Rust


Thorne Understone
Troll Bojowy
Poziom: 50
Miejsce: Ravenshore


Smoki
Szlachetna rasa smoków rzadko miesza się w sprawy ras cywilizowanych, gdy jednak do tego dojdzie, smoki stają się potężnymi przeciwnikami. Ich budowa zapewnia im naturalny pancerz oraz uzbrojenie i pozawala na atakowanie przeciewnika zionięciem. Smoki, którym udało się uzyskać status wielkich żmijów, należą do największych i najmądrzejszych istot swojego gatunku. Legendy mówią o całych armiach, które ugięły się przed potęgą tylko jednego wielkiego żmija.


Ithilgore
Smok
Poziom: 5
Miejsce: Wąwóz Garoty - Smocze Jamy


Flamdring
Smok
Poziom: 15
Miejsce: Pustynia Ironsand - Jama Ilsingorea


Brimstone
Wielki Żmij
Poziom: 30
Miejsce: Shadowspire - Jama Yaardrakea


Duroth the Eternal
Wielki Żmij
Poziom: 50
Miejsce: Regna - Jama starego Loeba