Obeliski
Król jednorożców dzierży stary klucz Thorna. Wśród swych poddanych pojawia się gdy słońce lśni w środku lata.Żeby wszystko działało jak należy, trzeba mieć przy sobie diadem druidów, inaczej jednorożec się nie pojawi.

Beczki i Kociołki


Fontanny


Błędy i sztuczki
1. Przedmioty
W grze znajduje się sporo przedmiotów związanych z misjami, niektóre naprawdę duże i zajmujące pół ekwipunku, jak sarkofag Korbu. Żeby nie nosić wszystkiego ze sobą, można to po prostu wyrzucić, a gdy stanie się potrzebne udać się do Arbitra w Ravenshore żeby odzyskać zgubę. Trzeba jednak uważać, bo nie każdy przedmiot może być zwrócony, a po upływie większej ilości czasu również staje się stracony na zawsze.

Inaczej sprawa prezentuje się w przypadku listu do pirata Stanleya, na Regnie. Nawet jeśli pozbędziesz się wiadomości pirat będzie reagował tak jakby była w twoim ekwipunku.

Możesz też odzyskać wiele z przedmiotów misyjnych po wykonaniu misji. Takie jak miecze albo podobne czasem są bardzo przydatne.

2. Skrytka u kupców
Po zasłużeniu się kupcom w Ravenshore dostajemy od nich możliwość przechowywania przedmiotów w skrzyniach w ich magazynie. Niestety - rozwiązanie nie działa tak dobrze jak w części siódmej, gdzie nasze przedmioty były w zamku bezpieczne. Po odnowieniu sięobszaru wszystkie nasze dobra znikają. Zdecydowanie nie polecam korzystanie z tego. Lepiej trzymać przedmioty w ekwipunku postaci czekających na nas w tawernie awanturników.

3. Zaklęcia
Ten błąd pozwala postaciom rzucać czary, które normalnie wymagają większego poziomu, a czasem postać nie może nawet poznać odpowiedniej szkoły magii.
Te zaklęcia są z poziomów miastrza danej magii. Jak to zrobić?

- Kliknij raz na jakimkolwiek zaklęciu
- Następnie przełącz kartę księgi zaklęć na inną szkołę (to zdeterminuje z której szkoły zostanie wybrane zaklęcie)
- Naciśnij przycisk ustawiania szybkiego czaru

Jest dziewięć zaklęć, które można rzucić w ten sposób:
  1. Ogień - brak, zawiesza grę
  2. Powietrze - Piekło
  3. Woda - Lot
  4. Ziemia - Lodowa eksplozja
  5. Duch - Śmiertelne żniwo
  6. Umysł - Podział życia
  7. Ciało - Szok psychiczny
  8. Światło - Latająca pięść
  9. Ciemność - Promień słońca
  10. Mroczny elf - Armageddon
  11. Wampir - Likwiduje szybkie zaklęcie, nic nie robi
  12. Smok - Likwiduje szybkie zaklęcie, nic nie robi

Oto kilka ciekawostek zdobytych dzięki Ghulkowi.
  1. W MM8 miał być samouczek.
  2. Jeśli pomoże się minotaurom zanim przyprowadzi się Overdune'a do Alvar, domy będą zalane, a minotaurów i tak nie będzie.
  3. Grze mylą się mapki i zostają wczytane artefakty z innej mapy. Jeżeli są wysoko, spadają.
  4. Ogry w forcie miały mówić: Precz! Nie jesteście tu potrzebni, chyba, że jako żarcie dla wiwern!
  5. To mieli mówić piraci: "Wrr! Bierzcie się do walki albo uciekajcie stąd jak najdalej!"
<