ołtarz nieopodal Mist

Pielgrzymki

Przemierzając Enroth, w niemal każdej krainie znajdziesz ołtarze - specjalne budowle, które odwiedzone w odpowiednim miesiącu jednorazowo zwiększają któryś z parametrów o 10 pkt. Następne odwiedziny dodają już tylko 3 pkt.

Oprócz niżej wymienionych ołtarzy istnieje też specjalny ołtarz bogów na pustyni Dragonsand, który jednorazowo o 20 pkt. podwyższa wszystkie parametry postaci. Jest on bardzo silnie strzeżony przez stada smoków, więc zanim się do niego zbliżysz, miej w zanadrzu czary "lot" i "miejski portal".

Miesiąc Ołtarz Położenie
Styczeń Moc (might) Bootleg Bay (płn.-zach.)
Luty Intelekt Misty Islands
Marzec Osobowość (personality) Silver Cove
Kwiecień Wytrzymałość (endurance) Frozen Highlands
Maj Celność (accuracy) Free Haven (nad stawem)
Czerwiec Szybkość (speed) Mire of the Damnded
Lipiec Szczęście (luck) New Sorpigal
Sierpień Ogień (fire) Kriegspire (wulkan)
Wrzesień Prąd (electricity) Castle Ironfist
Październik Zimno (cold) Kriegspire
Listopad Trucizna (poison) Eel Infested Waters
Grudzień Magia (magic) Blackshire

Obeliski

Might and Magic VI: The Mandate of Heaven drużyna poszukiwaczy przygód napotyka kilkanaście obelisków zawierających tajemnicze informacje. Ich rozszyfrowanie polega na wypisaniu jeden pod drugim wszystkich napisów, a wówczas tekst czytany z góry na dół kolejnymi kolumnami utworzy rozwiązanie.
  1. obelisk nieopodal Mist
  2. I t o t e c t h o t h e s a i p
  3. n h r h _ a h e r h e a t v d i
  4. _ e t e c p e _ _ e r s o e d e
  5. t _ h a a t _ l t _ _ e n _ l c
  6. h d _ s c a w e h S f d e w e e
  7. e r b t h i e a e u u _ , o ' d
  8. _ a y , e n i s _ n n _ a n s _
  9. l g _ _ _ _ g t S _ c l n ; _ _
  10. a o f l o ' h . h b t i d _ p _
  11. n n a i f n t _ i e i f _ t u _
  12. d _ r e _ e _ H p f o t y h z _
  13. _ t _ s t a o i _ o n _ o i z _
  14. o o n _ h t f d o r s t u s l _
  15. f _ o t e h _ _ f e _ h _ _ e _
  16. _ n r h _ _ t f _ _ c e h r _ _

In the land of the dragon to north by far northeast, lies the cache of the captain 'neath the weight of the least. Hid for the Ship of the Sun before her functions ceased lift the stone, and you have won; this riddle's puzzle pieced

Po odwiedzeniu wszystkich obelisków należy udać się na pustynię Dragonsand. Na jej północnym-wschodzie znajduje się krąg kamieni, wewnątrz którego leży biały głaz. W rzeczywistości jest on skrzynią z bezcennymi skarbami.



Beczki i napoje

W niemal każdym zakamarku Enroth twoja drużyna będzie odnajdywała beczki z magicznymi napojami, które po wypiciu zwiększają jeden z 7 głównych parametrów postaci. Należy tutaj zaznaczyć, że absolutnie nie warto podwyższać inteligencji powyżej 30 pkt. u rycerza, paladyna czy kleryka, ponieważ oprócz możliwości opanowania uczenia się na poziomie mistrzowskim ta cecha obok wymienionym profesjom nie przynosi żadnych korzyści. Analogicznie marnotrwawstwem jest rozwijanie osobowości u czarodzieja, gdyż na liczbę jego punktów magii wpływa wyłącznie intelekt.


Skład drużyny

Tworzenie drużyny w Might and Magic VI to ciekawe zagadnienie kombinatoryczne. Poniżej w formie drzewa spróbowano sklasyfikować najważniejsze możliwe składy drużyny. Mamy czterech bohaterów, przy czym każdy może należeć do jednej z sześciu profesji. Przyjęto, że kolejność nie ma znaczenia - np. drużyny (mag,mag,rycerz,kleryk) oraz (rycerz,kleryk,mag,mag) są ze sobą utożsamiane.

Jak widać, łącznie ma się do wyboru aż 6+45+90+15 = 156 różnych opcji. Dodatkowo w każdym z tych przypadków można na wiele sposobów wybierać zdolności początkowe i parametry postaci, co jeszcze zwiększa liczbę możliwych sposobów na rozpoczęcie gry.


cyrk na Bagnach Potępionych

Cyrk Słońca

W cyrku można zagrać w sześć gier:

Jednorazowe zagranie w którąkolwiek z nich kosztuje 50 szt. złota. Umiejętność kupiectwa nie zmniejsza ceny gry. Do wygrania są magnetyt, pióro harpii bądź czterolistna koniczyna.

namioty w resorcie Abdula

Przedmioty wygrane w Cyrku Słońca są formalnie nic nie warte, jednak można je sprzedać kupcom we Free Haven. Niestety oferowane przez nich ceny skupu są śmieszne, dlatego odradza się sprzedawanie im fantów.

Oprócz tego fanty z cyrku można wymienić w głównym namiocie na beczki z winem lub złote piramidy. Aby otrzymać od Blaze'a beczkę, należy uzbierać fanty o łącznej wartości 10 pkt. Aby otrzymać piramidę, potrzeba 30 pkt. Magnetyt ma wartość 1, pióro harpii - 3, a czterolistna koniczynka - 5.

UWAGA: Jeśli uzbierasz fanty o łącznej wartości przekraczającej 30 punktów (np. 7 koniczynek), to przy ich wymianie u Blaze'a tracisz WSZYSTKIE fanty, a w zamian dostajesz tylko jedną piramidę.

Otrzymane od Blaze'a beczki z winem i złote piramidy można tak jak fanty sprzedać we Free Haven, jednak i w tym wypadku nie jest to zbytnio opłacalne. Zamiast tego warto je wymienić w Resorcie Abdula na południu Dragonsand.


Kupcy

Davis Carp z wioski na wschód od Free Haven skupuje magnetyty po 5 szt. złota.
Bonnie Rotterdam z  południowego-zachodu Free Haven skupuje pióra Harpii po 10 szt. złota.
Geoff Southy z południowej dzielnicy Free Haven skupuje czterolistne koniczyny po 25 szt. złota.

Nick Fenster mieszka na wschodzie Free Haven i skupuje beczki wina po 300 szt. złota.
Renee Blackburn z wioski na wschód od Free Haven skupuje złote piramidy po 1000 szt. złota.

Hejaz Mawsil z New Sorpigal skupuje jaja kobry.
Lon Miller z wioski na wschód od Free Haven skupuje kości po 1000 szt. złota.
Dillan Robinson z południowej dzielnicy Free Haven skupuje bursztyny po 500 szt. złota.
Sy Roth mieszka na wschodzie Free Haven i skupuje zęby po 500 szt. złota.
Lawrence Aleman z południa Free Haven skupuje gongi po 2000 szt. złota.



Valid XHTML 1.0 Strict
Poprawny CSS!
©2009-2011 Jaskinia Behemota. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Autorami serwisu są Misza, Morhad aka Invictus, MiB, Tarnoob Jedwabislav, Hobbit oraz Irydus.