We wszystkich zdolnościach magicznych efekty zmieniają się zależnie od zaklęcia.

Zdolności bojowe i pancerne
  Poz. Podstawowy Ekspert Mistrz
Łuk punkty biegłości dodane
do punktów ataku
zmniejszony czas oczekiwania
na następny ruch
Podwójny strzał za każdym atakiem
Miecz punkty biegłości dodane
do punktów ataku
zmniejszony czas oczekiwania
na następy ruch
pozwala dzierżyć miecz
w lewej ręce
Topór punkty biegłości dodane
do punktów ataku
zmniejszony czas oczekiwania
na następny ruch
punkty biegłości dodane
do obrażeń
Maczuga punkty biegłości dodane
do punktów ataku
punkty biegłości dodane
do obrażeń
szansa na ogłuszenie wroga
równa liczbie puktów biegłości
Sztylet punkty biegłości dodane
do punktów ataku
pozwala dzierżyć sztylet
w lewej ręce
szansa na zadanie potrójnych obrażeń
równa liczbie punktów biegłości
Kostur punkty biegłości dodane
do punktów ataku
punkty biegłości dodane
do klasy pancerza
szansa na ogłuszenie wroga
równa liczbie puktów biegłości
Tarcza punkty biegłości dodane
do klasy pancerza
efekt podwojony efekt potrojony
Zbroja skórzana punkty biegłości dodane
do klasy pancerza
zmniejszony czas oczekiwania
na następny ruch
czas między kolejnymi ruchami
nie jest wydłużony
Kolczuga punkty biegłości dodane
do klasy pancerza
zmniejszony czas oczekiwania
na następny ruch
czas między kolejnymi ruchami
nie jest wydłużony
Zbroja płytowa punkty biegłości dodane
do klasy pancerza
zmniejszony czas oczekiwania
na następny ruch
czas między kolejnymi ruchami
nie jest wydłużony


Zdolności różne
Medytacja punkty biegłości dodane do punktów magii efekt podwojony efekt potrojony
Uczenie się zwiększa ilość otrzymywanego doświadczenia efekt podwojony efekt potrojony
Kupiectwo zmenia ceny w sklepach na korzyść gracza efekt podwojony efekt potrojony
Percepcja pomaga zauważać skarby i unikać pułapek szanse podwojone szanse potrojone
Rozbrajanie pułapek pomaga rozbrajać pułapki przy skrzyniach itp. szanse podwojone szanse potrojone
Atletyka punkty biegłości dodane do punktów życia efekt podwojony efekt potrojony
Dyplomacja ułatwia przekonywanie, zastraszanie itp.
pomaga zachować reputację
efekt podwojony efekt potrojony
Identyfikacja ułatwia rozpoznawanie niektórych przedmiotów szanse podwojone szanse potrojone
Naprawa pozwala naprawiać zepsute przedmioty szanse podwojone szanse potrojone


Nauczyciele

Zdolności magiczne
Podstawowy Ekspert Mistrz
Magia ognia Dowolna gildia ognia lub żywiołów Isao Magistrus, New Sorpigal
Jack Van Imp, Free Haven [1000]
Jezebel, Misty Islands
Magia wody Dowolna gildia wody lub żywiołów Hitomi Mirumoto, Free Haven [1000] Harper Collins, Misty Islands
Magia powietrza Dowolna gildia powietrza lub żywiołów Zodahn Delphi, Free Haven [1000]
Cheryl Duncan, New Sorpigal
(nad bankiem)
Caao Salem, Misty Islands
Magia ziemi Dowolna gildia ziemi lub żywiołów Li Tizare, Free Haven
Taro, New Sorpigal
Revee Botania, Silver Cove
Magia ciała Dowolna gildia ciała lub jaźni Abdulai Mahgreb, New Sorpigal
Tim O'Hoolihan, Free Haven S
Gilbert Hammer, Silver Cove
Magia umysłu Dowolna gildia umysłu lub jaźni Virgil Holiday, New Sorpigal
Mynasia, Free Haven S
Thane Roper, Silver Cove
Magia ducha Dowolna gildia ducha lub jaźni Enoch Highridge, New Sorpigal
Michele Blackshire, Free Haven S
Bishop Inquisitorio, Castle Ironfist
Magia światła Dowolna gildia światła Nicholas Roth, Kriegspire
Tina Sheltan, Silver Cove [2000]
Ki No Lee, Eel Infested Waters
Magia ciemności Dowolna gildia ciemności. Morton Holovin, Frozen Highlands
Ambrose Brusse, Blackshire
Su Lang Manchu, Paradise Valley


Zdolności bojowe i pancerne
Podstawowy Ekspert Mistrz
Zbroja skórzana Gildia miecza, New Sorpigal i White Cap
Protection Services, Silver Cove
Newt Headrow, Castle Ironfist
Arthur O'Leery, Misty Islands
Arlen Sailor, Frozen Highlands [3000]
Kolczuga Gildia berserkerów, Castle Ironfist
Gildia pojedynków, Misty Islands
Rich Hamburg, Castle Ironfist
Preston Harper, Bootleg Bay
David Feather, Mire of the Damned
Zbroja płytowa Gildia berserkerów, Castle Ironfist Benito Tellman, Castle Ironfist
Woodrow Albright, Free Haven
Forrest Suthers, Castle Temper
Tarcza Gildia berserkerów, Castle Ironfist
Gildia pojedynków, Misty Islands
Edgar Carpenter, Castle Ironfist
Takao, Free Haven
Bronwyn Meck, Blackshire
Łuk Gildia berserkerów, Castle Ironfist
Gildia pojedynków, Misty Islands
Helen Teal, Castle Ironfist Desmond Weller, Kriegspire
Miecz Gildia miecza, New Sorpigal i White Cap Aaron Strongmun, Castle Ironfist Guy Hampton, Blackshire
Sztylet Gildia piratów, New Sorpigal Terrance Smith, Castle Ironfist
Logan Dasher, Free Haven
Jules Miles, Castle Stone
Kij Gildia miecza, New Sorpigal i Frozen Highlands Dorf, New Sorpigal
Calvin Black, Misty Islands
Jasper Rice, Silver Cove
Maczuga Gildia pojedynków, Misty Islands Jack Crow, Mire of the Damned
Dickson Parks, Frozen Highlands
Errol Osstermann, Blackshire
Topór Gildia miecza, New Sorpigal i Frozen Highlands Stephen Biggs, Castle Ironfist Avinril Smythers, Mire of the Damned (Gospoda w Darkmoor)
Włócznia Gildia Miecza, New Sorpigal i Frozen Highlands Gonzalo Ramirez, Mist
Sirgriv, Silver Cove
Burton Rutherford, Mire of the Damned
Miotacz Wyrocznia, Free Haven Pat Skylark, Eel Infested Waters
Igor, New Sorpigal
Rexella, Paradise Valley


Zdolności różne
Podstawowy Ekspert Mistrz
Kupiectwo Gildia piratów, New Sorpigal Livia Farrel, Free Haven [2000] Will Ottoman, Silver Cove (30osb) [5000]
Medytacja Gildia dowolnej magii jaźni Victor Hosen, New Sorpigal
Clyde Dagget, Silver Cove [500]
Norio Ariganaka, Misty Islands
Rozbrajanie pułapek Gildia piratów, New Sorpigal
Protection Services, Silver Cove
Tyler Tailor, Castle Ironfist
Ivan Magyar, Free Haven
Gabe Lester, Castle Stone
Atletyka Gildia pojedynków, Misty Islands Erik Salzburg, New Sorpigal
Olaf Berring, Castle Ironfist
Jason Traveler, Free Haven (wioska Rockham) [2500]
Percepcja Gildia piratów, New Sorpigal
Protection Services, Silver Cove
Shoshi pertoniki, Bootleg Bay
Tara D'Cathay, New Sorpigal
Macro Caligula, Mire of the Damned
Naprawa Gildia Berserkerów, Castle Ironfist Bernard Jacobs, Misty Islands
Cyrus Montebleu, Silver Cove [500]
Ryan Treacle, Castle Stone
Identyf. przedmiotów Protection Services, Silver Cove Leon Lazaru, Castle Ironfist
Sheila Loompus, New Sorpigal
Hans Gifford, Free Haven
Uczenie się Gildia dowolnej magii żywiołu Elton Astrogate, Castle Ironfist
Donald Retzer, New Sorpigal
John Tuck, Silver Cove (7, 30int) [5000]
Dyplomacja Protection Services, Silver Cove Walter Hargreaves, Castle Ironfist Jacques Kohl, Frozen Highlands


Zdolności a profesja

Każda klasa bohatera rozwija się w inny sposób, walczy inną bronią i poznaje inne umiejętności. Przez to rycerz nigdy nie nauczy się najprostszego zaklęcia, czarodziej nie udźwignie topora, a nawet utalentowany magicznie paladyn nie pozna potężniej magii światła. Tego typu zależności zostały przedstawione w poniższej tabeli.

Legenda:
Zdolności magiczne
  Rycerz Paladyn Łucznik Kleryk Druid Mag
Magia ognia - - C - C A
Magia wody - - C - B B
Magia ziemi - - C - A B
Magia powietrza - - A - C B
Magia ciała - C - A B -
Magia umysłu - C - B C -
Magia ducha - A - B B -
Magia światła - - - C - C
Magia ciemności - - - C - C
Zdolności bojowe i pancerne
  Rycerz Paladyn Łucznik Kleryk Druid Mag
Zbroja płytowa C C - - - -
Kolczuga B B C C - -
Zbroja skórzana A B B B B B
Tarcza B B - B C -
Łuk B C A C C C
Miecz A A B - - -
Topór B C B - - -
Maczuga C B C A B -
Włócznia B B - - - -
Sztylet B B B - C A
Kostur C C C B A B
Zdolności rozmaite
  Rycerz Paladyn Łucznik Kleryk Druid Mag
Uczenie się C C C C B C
Medytacja - C C B B B
Atletyka B C C C C C
Kupiectwo C C C C C C
Dyplomacja C B B B C B
Percepcja B B B C C C
Rozbrajanie B B B C C C
Identyfikacja C C B B B B
Naprawa C C C B B B


Valid XHTML 1.0 Strict
Poprawny CSS!
©2009-2011 Jaskinia Behemota. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Autorami serwisu są Misza, Morhad aka Invictus, MiB, Tarnoob Jedwabislav, Hobbit oraz Irydus.