Aby ukończyć MM6, formalnie potrzeba i wystarcza wykonać wszystkie zadania przedstawione na poniższym diagramie. Przy okazji warto podkreślić, że inaczej niż na przykład w MM7, nie mówiąc już o takich grach jak Wiedźmin czy Fallout 3, w MM6 fabuła jest silnie liniowa. Nielicznymi elementami nieliniowymi są dowolna kolejność wykonania zadań dla Wysokiej Rady, swoboda przy tworzeniu drużyny, dowolna kolejność przyniesienia kryształów pamięci do wyroczni i opcjonalność 23 wyzwań.
Pokaż list Sulmana Andoverowi Potbello w New Sorpigal.
Zleceniodawca: brak - zadanie jest od początku na liście
List warto przeczytać przed oddaniem, a następnie udać się do karczmy zaraz po prawej.
Nagroda: 1000 szt. złota
Przynieś list Sulmana regentowi Wilburowi Humphreyowi w zamku Ironfist.
Zleceniodawca: Andover Potbello w New Sorpigal
Najszybszym i najbezpieczniejszym sposobem dotarcia do zamku Ironfist jest wynajęcie powozu.
W wyniku usterki gra czasem się zawiesza przy wchodzeniu do zamku, dlatego przed otwarciem dzrwi warto zapisać grę.
Nagroda: 5000 szt. złota
Znajdź tarczę Lorda Kilburna i wróć do Wilbura Humphreya w Zamku Ironfist, złożyć raport.
Zleceniodawca: regent Wilbur Humphrey
Tarczę można znaleźć w Blackshire, w skrzyni na południe od miasta.
Nagroda: poparcie regenta w Wysokiej Radzie
Pochwyć księcia złodzei i przyprowadź go do Lorda Anthony'ego Stone'a w Zamku Stone'a.
Zleceniodawca: Anthony Stone we Frozen Highlands
Nagroda: poparcie Anthony'ego Stone'a w Wysokiej Radzie
Znajdź i zwróć Klepsydrę Czasu Lordowi Albertowi Newtonowi w Mist.
Klepsydra jest ukryta w Gharik's Forge.
Zniszcz Devil's Outpost (Posterunek Diabła) i wróć do Lorda Osrica Tempera w Zamku Temper.
Ustal ceny we wszystkich 9 stajniach w królestwie i wróć do Lady Fleise w Silver Cove.
Zakończ zimę i wróć do lorda Stromgarda z dobrymi wieściami
Zleceniodawca: lord Stromgard we Frozen Highlands (północny-wschód)
Wystarczy udać się do Kriegspire i odwiedzić mieszkającego w górach pustelnika.
Nagroda: poparcie w Wysokiej Radzie
Znajdź lekarstwo dla Slickera Silvertongue'a w Większej Świątyni Baa na wschód od Zamku Kriegspire i wróć do Wilbura Humphreya z dobrymi wieściami.
Przynieś list mówiący o zdradzie Silvertounge'a do Wysokiej Rady we Free Haven.
Znajdź Kryształ Pamięci Alfa w Większej Świątyni Baa i przywróć go do ołtarzu modułowego w Wyroczni poniżej Wysokiej Rady.
Znajdź Kryształ Pamięci Beta w Zamku Alamos i przywróć go do ołtarzu modułowego w Wyroczni poniżej Wysokiej Rady.
Znajdź Kryształ Pamięci Delta w Zamku Darkmoor i przywróć go do ołtarzu modułowego w Wyroczni poniżej Wysokiej Rady.
Znajdź Kryształ Pamięci Epsilon w Zamku Kriegspire i przywróć go do ołtarzu modułowego w Wyroczni poniżej Wysokiej Rady.
Odzyskaj Kostkę Kontrolną z Grobowca Varn w Smoczych Piaskach i wróć do Wyroczni pod siedzibą Wysokiej Rady.
Znajdź Trzecie Oko i przynieś je księciu Nicolaiowi w zamku Ironfistów.
Zleceniodawca: Nicolai Ironfist w Castle Ironfist
Szukany artefakt można odnaleźć w studni nieopodal zamku.
Wystarczy udać się do biblioteki na piętrze Zamku Ironfistów. Trzeba pamiętać, że odczarowanie Archibalda zmniejsza reputację drużyny, dlatego to zadanie najlepiej wykonać po uzyskaniu mistrzostwa w magii światła.
Po wykonaniu ostatniego zadania aby zakończyć grę, potrzeba i wystarcza zniszczyć ul Kreegan w Sweet Water.
Zabaw Nicolaia.
Znajdź i wróć z Księciem Nicolaiem do Zamku Ironfist.
Książę Nicolai znajduje się w cyrku - jego położenie zmienia się zależnie od czasu: