W Mgith and Magic VI: The Mandate of Heaven szybkie opanowanie magii wody to fundament rozgrywki. Zaklęcia z tej rodziny zapewniają mobilność drużynie (Town Portal, Llyod's Beacon, Water Walk), pomagają w bogaceniu się (Enchant Item), a także mogą być nie najgorszą bronią. Należy zadbać, by naczelny mag opanował ją jak najszybciej, a drużyna uzyskała członkostwo w gildii wody. Dużą zaletą czarów ofensywnych tej kategorii jest to, że część z nich opiera się na truciznie, na którą jest odpornych bardzo niewiele stworów.
Nazwa | Koszt | Działanie | Poziom podstawowy | Ekspert | Mistrz |
---|---|---|---|---|---|
Awaken |
1 SP | Budzi wybranego członka drużyny, o ile ten nie spał zbyt długo | Budzi bohaterów śpiących od 3 minut na pkt biegłości | Budzi śpiących od 1 godziny na pkt biegłości | Budzi śpiących od 1 dnia na pkt biegłości |
Cold Beam |
2/1/0 SP | Zadaje wybranemu celowi 2-6 pkt. obrażeń. Nigdy nie chybia. | Koszt zaklęcia wynosi 2 pkt magii | Zaklęcie kosztuje 1 SP, zmniejszony czas oczekiwania. | Zaklęcie nic nie kosztuje, najszybszy czas oczekiwania. |
Protecion from Cold |
3 SP | Na godzinę na każdy pkt biegłości w magii wody zwiększa odporność wszystkich bohaterów na zimno. | 1 pkt na każdy poziom znajomości magii ognia | 2 pkt odporności na poziom | 3 pkt odporności na poziom |
Posion Spray |
4 SP | Rozpyla wokół drużyny truciznę, która zadaje wrogom obrażenia równe 2 + 1-2 na każdy pkt biegłości w magii wody. | Umiarkowany czas oczekiwania na następny ruch, 1 strzał | Zmniejszony czas oczekiwania, 3 strzały | Najkrótszy czas oczekiwania, 5 strzałów |
Water Walk |
5 SP | Pozwala drużynie chodzić po wodzie bez doznawania obrażeń. Każde 20 minut wędrówki zabiera 1 PM rzucającemu czar. | Działa przez 5 minut na każdy punkt biegłości w magii wody. | Działa przez 10 minut na punkt biegłości | Działa przez godzinę na każdy punkt biegłości. |
Ice Bolt |
8 SP | Zadaje celowi obrażenia równe 1-7 na każdy punkt biegłości w magii wody. | Umiarkowany czas oczekiwania na następny ruch | Zmniejszony czas oczekiwania | Najkrótszy czas oczekiwania |
Enchant Item |
10 SP | Umożliwia nadawanie niezwykłych właściwości zwyczajnym przedmiotom. Szanse wynoszą 10% na każdy punkt biegłości w magii wody. | Przedmiotu otrzymują słabe premie | Silniejsze premie | Możliwość zaklinania broni |
Acid burst |
15 SP | Rozpryskuje kwas, który pojedynczemu wrogowi zadaje obrażenia: 9 + 1-9 na każdy punkt biegłości. | Umiarkowany czas oczekiwania na kolejny ruch | Krótki czas oczekiwania | Najkrótszy czas oczekiwania |
Town Portal |
20 SP | Przenosi drużynę do głównej fontanny w ostatnio odwiedzonym mieście. Szanse powodzenia wynoszą 10% na każdy pkt biegłości w magii wody. | Działa tylko na otwartej przestrzeni | Działa rónież w pomieszczeniach | Działa wszędzie, pozwala wybrać cel teleportacji |
Ice Blast |
25 SP | We wszystkich kierunkach strzela siedmioma kulami lodu, które zadają 12 pkt obrażeń i 1-2 na każdy poziom biegłości w magii wody. | Długi czas oczekiwania | Krótszy czas oczekiwania | Najkrótszy czas oczekiwania |
Lloyd's Beacon |
30 SP | W dowolnym miejscu tworzy punkt orientacyjny, do którego drużyna może przez pewien czas wracać. | 1 punkt, istnieje przez 1 godzinę na pkt biegłości | 3 punkty, 1 dzień na pkt biegłości | 5 punktów, 1 tydzień na pkt biegłości |